25 Aralık 2013 Çarşamba

THY - Globally Ours...




İlk yazımda belirtiğim gibi, sözlü ve yazılı birçok yere şikayette bulunmama ve konu ile ilgili değişik platformlarda yazılar yayınlamama rağmen THY' dan cevap almamız maalesef mümkün olmamıştı. En üst makama, yani Genel Müdür Doç.Dr.Temel Kotil'e ulaştıktan sonra bir anda THY' dan birkaç cevap almak bizi şaşırttı.

Öncelikle birilerinin cevap vermesinin çok güzel olduğunu belirtelim. En üst makama ulaştıktan sonra bilgilendirilmenin yorumunu ise size bırakıyorum. Aldığım e-mailler şikayetimin ellerine geçtiğini, ilgileneceklerini ve beni haberdar edeceklerini yazıyorlardı. Bir müddet sonrada ilgili makamlarla konuyu görüştüklerini bildiren e-mailler aldım. Bu arada teşekkür etmeyide ihmal etmemişlerdi.

Ne kadar ilgilendiklerini görmek için ise THY' nin hizmetlerinden tekrar kullanmayı beklemek gerekiyordu. Hatta net olarak gelişimi görebilmek için birkaç defa hizmet almak - yada alamamak- en doğrusuydu.

* * *

Kasım başında misafirlerimizi gönderirken serviste çokta bir gelişme olmadığını üzülerek gördük. Yüzler ve davranışlar aynıydı.

Kasım sonunda tekrar THY standındaydık. Birkaç yeni yüz yaklaşan bir değişimin habercisi gibi geldi; Aralarında ingilizce konuşmayı beceren yabancı personel ve herzaman takdir ettiğimiz Türk personelinin sıcak tavırları bizi memnun etti. Umut verici diye yorumladık.

Aralık sonunda yani iki gün evvelki ziyaretimizde ise bizden kaynaklanan bir gecikme ve son dakika sıkıştırma olmasına rağmen karşımızda yardımcı olmaya hazır personeli görmek bizi rahatlattı. Standda çalışan Türk personelin sayısı artmıştı. Hepsi çok kibardı ve elinden geldiğince yardımcı olmaya calışıyorlardı.

* * *

Bu olumlu gelişim için öncelikle Temel Kotil Bey' e ve Washington DC ofisinde çalışan tüm personele teşekkür etmeyi bir borç olarak görüyorum. Her ne kadar bu tür yazılarda isim vermemeyi tercih etsemde, orada sık sık gürüştüğüm ve herzaman güler yüzle -anında- cevap aldığım Fatih Bey' i anmadan etmeyeceğim. Başta Fatih Turan ve görevli tüm Türk arkadaşlara sabrınız, iyi niyetiniz ve çalışkanlığınız için çok teşekkür ederim.

* * *

Umarım bu gelişme kalıcı olur ve THY hakettiği noktada yıllarca kalır. 

Bunun en önemli yoluda reklama harcadığı para kadar personel egitimine harcalamaktan geçiyor.

Hatta derslerde sık sık tavsiye ettiğim aşağıdaki kitapları okuyarak başlanabilir;

"Lessons in Loyalty" by Lorraine Grubbs-Wes

"Moments of Truth" by Jan Carlzon



                  



Ümit Palabıyık
Aralık 2013
umit@palabiyik.info

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder