Otelimizin şubat ayındaki yeni promosyonu; “Ravens kazanırsa, sizde kazanırsınız!”
Otel Baltimore’ da.
Baltimore’ un futbol takımı ise Ravens.
Bu ay San Francisco’ nun 49ers takımı ile final maçı vardı.
Ravens maçı kazanırsa, kazandığı puan oranında oda fiyatında indirim yapacağız diye söz verdik.
* * *
Geçtiğimiz pazar, Ravens maçı 34-31 kazandı.Şuan otelde kalanlara %34 indirim yapıyoruz.
Harika bir promosyon.
Maçta harikaydı.
Baltimore yıkıldı!
* * *
49ers zenginlerin şehri San Fancisconun, yani batının takımı.Ravens zencilerin şehri Baltimore’un, yani doğunun takımı.
Baltimore’da fakirlik gırtlağa kadar.
Amerika’da suç oranı en yüksek şehir.
Maç bir anda doğu-batı, siyah-beyaz, zengin-fakir savaşına döndü.
Maç öncesi oteldeki herkes havaya girmiş durumdaydı.
Heryer mosmor (purple).- Ravens takımının rengi.
Laf aramızda şehir pavyona döndü...
Baltimore’ lular “Bu maç bitti. Biz kazandık. Sadece kupayı almak için pazar gününü bekliyoruz” diyorlardı.
İnanılmaz bir motivasyon...
Herkes Fatih Terim kıvamında.
* * *
Bu maç Amerikadaki 47.final kaşılaşması
49ers şimdiye kadar 5 final oynamışlar. Beşindede kupa ile eve dönmüşler.
Ravens bir kere final oynamış. Kupayı alıp eve dönmüş.Bu maç Amerikadaki 47.final kaşılaşması
49ers şimdiye kadar 5 final oynamışlar. Beşindede kupa ile eve dönmüşler.
Amerikada finala çıkıpta kupa almadan dönmeyen iki takımın maçıydı bu.
49ers favori oldukları maçta, Ravens hem kupayı aldı, hemde unvanı.
Şuan Amerika’da finale kadar gelip kupa almadan dönmeyen tek takım; Ravens!
* * *
Maçın finaline katılan takımlardan biri doğudan, diğeri batıdan, final güneyde oynanıyor.Yani Amerikanın üç merkezinde ekonomi tavan yapıyor.
Nasıl mı?
Maçın bilet fiyatı $850-$1,250 arasındaydı. Yani ortalaması $1,000.
Statda 74,680 kişi vardı.
Sadece stadın geliri ortalama 74.5 milyon dolar.
* * *
Bu sene maçın oynandığı şehir New Orleans, Miami gibi en çok NFL finalinin oynandığı iki şehirden biri. İkiside 9 finale ev sahipliği yapmış. Bu maçla New Orleans 10. evsahipliği ile lider oldu.
Şehrin ekonomisine giren para 423 milyon dolar olarak tahmin ediliyor..
Maçın sonunda kazanan oyuncular $88,000, kaybedenler $46,000 pirim aldı.
Rakam çokmu az geldi? Şöyle anlatalım; maçı kazananların kuzenleri Baltimore’ da bu parayı kazanmak için en az 5 yıl çalışmak zorundalar.
Amerika nüfusunun üçte biri maç için iddiaya girmiş.
%92'si kaybetmiş.
Oynamadan önce bir istatistiklere bakın derim.
Las Vegas rakamlarına göre, yasal olarak iddiaya girenlerin harcadığı para 90 milyon dolar.
En az iki misli yasa dışı iddianın olduğuda söyleniyor.
Muhtemelen Amerika dışında da iddialar dönmüştür.
* * *
CBS maçın yayın hakkı için 622 milyon dolar ödedi. Önümüzdeki senenin yayın hakkı ise Fox’ da.
Rakam korkunç. Ama birde reklam gelirine bakalım.
30 saniyelik reklam ücreti 4 milyon dolar.
Geçen sene rakam 3.5 milyon dolardı.
1967 yılında ise 42 bin dolarmış.
Çılgınlığa bakın…
Maçın 47 dakikasında reklam vardı.
Yani sadece reklam geliri ortalama 180 milyon dolar.
Maçı 62 kamera izlemis. Geçen yıl 57 kamera izlemişti.
Maç Amerikada 200 televizyon, 600 radyo kanalında, Amerika dışında ise 185 ülkede, 30 dilde naklen yayınlandı.
İzlemeyen kaç ülke var acaba?
Maç esnasında ortalama rating 48.1, yani Amerikadaki televizyonların %71'i maçı gösteriyor.
Elektrik kesildiğinde rating 46.5 a düşüyor, son çeyrekte ise 52.4 çıkıyor.
Amerikadaki televizyonların %75'i maçı seyrediyormuş.
Bu rakamlarla Amerikan tarihinin en çok rating alan 3. yayını oldu.
Bu istatistiği merak ettim, araştırdım.
Şimdiye kadar en çok rating alan 10 yayından 9’u superbowl finaliymiş.
Yayıncıların çılgınlığı şimdi anlaşılıyor.
Merak edenler için sıralama aşağıda.
EVENT VIEWERS DATE
1. Super Bowl XLVI 111.3 million Feb. 5, 2012
2. Super Bowl XLV 111 million Feb. 6, 2011
3. Super Bowl XLVII 108.4 million Feb. 3, 2013
4. Super Bowl XLIV 106.4 million Feb. 7, 2010
5. M*A*S*H Special 105.9 million Feb. 28, 1983
6. Super Bowl XLIII 98.7 million Feb. 1, 2009
7. Super Bowl XLII 97.4 million Feb. 3, 2008
8. Super Bowl XXX 94 million Jan. 28, 1996
9. Super Bowl XLI 93.2 million Feb. 4, 2007
10. Super Bowl XX 92.5 million Jan. 26, 1986
Maçı izleyen şehirler sıralamasında birinci şehir Baltimore.
San Francisco ise ilk 10’da bile değil.
İstatistikler bile aynı şeyi söylüyor;
Kazanmak için inanmak gerekir.
Seyretmekmi deseydim yoksa.
1. Super Bowl XLVI 111.3 million Feb. 5, 2012
2. Super Bowl XLV 111 million Feb. 6, 2011
3. Super Bowl XLVII 108.4 million Feb. 3, 2013
4. Super Bowl XLIV 106.4 million Feb. 7, 2010
5. M*A*S*H Special 105.9 million Feb. 28, 1983
6. Super Bowl XLIII 98.7 million Feb. 1, 2009
7. Super Bowl XLII 97.4 million Feb. 3, 2008
8. Super Bowl XXX 94 million Jan. 28, 1996
9. Super Bowl XLI 93.2 million Feb. 4, 2007
10. Super Bowl XX 92.5 million Jan. 26, 1986
Maçı izleyen şehirler sıralamasında birinci şehir Baltimore.
San Francisco ise ilk 10’da bile değil.
İstatistikler bile aynı şeyi söylüyor;
Kazanmak için inanmak gerekir.
Seyretmekmi deseydim yoksa.
* * *
Maç 6:30 da başladı.10:30'da bitti. Bu arada 3.çeyreğin 9. saniyesinde elektrik kesildi.
Maç 34 dakika durakladı.
Şaka gibi değilmi?
Ne kadar inanmışız Amerika’da olmaz diye…
Olur… Hemde hiç beklemediğiniz anlarda, hiç beklemediğiniz yerlerde.
Ben birçok kez rastladım. Burada tek farkı; sebebi hemen bulunur, sorumlular cezalandırılır.
Bu kesinti için Amerikanın dörtbir köşesinden farklı yorumlar geldi;
Kuzeyliler, New Orleans’ın laneti diye açıkladılar.
Batı kıyısı maçın devre arasında muhteşem konser veren Beyonce’ in uğursuzluğuna bağladı.Baltimore şehri ise fırtına gibi esen Ravens’i durdurmak için fişi çektiler diye yorumladı. Gerçektende duraklama sonunda Ravens maçtan soğudu, 49ers neredeyse öne geçecekti.
Firma ise “alet bozuk çıktı” deyip sıvıştırdı. Biraz sıkıştırınca da ayarı yanlış yapmışız deyiverdi.
Birilerine patlayacak gibi…
* * *
Trendrr TV firmasinin açıkladığına göre maç esnasında sosyal medyada yaklaşık 47.7 milyon gönderim (post) yapılmış.
Geçen sene bu rakam 17 milyon.
Bir önceki sene 3 milyon.
Gittikçe sosyalleşiyoruz galiba!
* * *
Statda kayit edilen ses yuksekligi 120 decibel olarak aciklandi.
Bu ne demek diyenler icin biraz acalim.
125 decibelde kulaklarda aci basliyor.
140 decibel 100 kilometredeki Jet motorunda kayit ediliyor.
180 decibelde ise kulaklardaki duyma hücreleri ölüyor.* * *
Superbowl, Şükran günü'nden (Thanksgiving) sonra ençok yiyecek içecek tüketilen gün. Ortalama bir izleyici, maç boyunca 1,200 kalori kazanıyor.
Maç esnasında ençok siparişi verilen üç ürün; Tavuk kanadı (chicken wings), sandwich, ve pizza.
Domina firması yaklaşık 11 milyon pizza dağıttığını açıkladı.
Maç esnasında 158 milyon (yaklaşık 79 milyon pound) civarında avacado, 4,000 ton patlamış mısır, 13.5 milyar (100 milyon pounds) tavuk kanadı (chicken wings), tüketildiği tahmin ediliyor.
24 yıldır finalin sponsoru olan Budweiser maç esnasında 50 milyon kasa bira tüketildiğini açıkladı. Hatta daha ileri gidip, bira içenlerin 1.4 milyar kere tuvalete gittiğini, tuvaletlerde 2 milyar galon su kullanıldığı istatisliğini bildirdi.
Nasıl hesapladıysa!
Bu arada ertesi sabah 7 milyon kişi işe gitmemiş (called sick).
Süpriz mi?
* * *
Profosyonel spor tarihinde ilk defa iki kardeş finalde birbirlerine rakip olarak mücadele etti; John Harbaugh Ravens' in, Jim Harbaugh the 49ers' ın koçu olarak sahadaydı. O yüzden finale kardeşleri hatırlatan isimler (Nickname) verildi; Harbaugh Bowl, HarBowl, Super Baugh, ve Brother Bowl.
Maç kadar, maçta yapılan showlarda oldukça konuşuldu. En başta geleni ise muhteğem bir karegrafi ve dans gösterisi ile Beyonce’ du. Tek kelimeyle harika...
Maçın başında Grammy ödüllü Alicia Keys’ in okuduğu milli marş zenci oyuncuların bile gözlerini yaşarttı. Bu sahneyi izlerken aklıma ülkemizdeki başkanlık sistemi tartışmaları geldi. Acaba ondan önce vatandaş olmayı mı tartışsak diye düşündüm.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder